Προτεινόμενες δράσεις πριν την επίσκεψη στον ψηφιακό πολιτιστικό χώρο αφιερωμένο στη ναυμαχία Σαλαμίνας.
Προετοιμασία των μαθητών για την επίσκεψή τους στον ψηφιακό πολιτιστικό χώρο αφιερωμένο στη ναυμαχία Σαλαμίνας, με δραστηριότητες που στοχεύουν στην εξοικείωση τους με το ιστορικό γεγονός της Ναυμαχίας. Πιο συγκεκριμένα:
- Ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι πρόκειται να επισκεφθούν ένα χώρο πολιτισμού με ψηφιακά εκθέματα, αφιερωμένο στη «Ναυμαχία της Σαλαμίνας». Θέτει ερωτήματα όπως «τι φαντάζεστε ότι θα συναντήσετε εκεί;», «ένας ψηφιακός χώρος πολιτισμού σε τι διαφέρει ως προς ένα κλασικό μουσείο;», αφήνοντας τους μαθητές να καταγράψουν ελεύθερα τις σκέψεις τους.
- Οι μαθητές αναζητούν στη βιβλιοθήκη του σχολείου τους, είτε στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικές με το ιστορικό γεγονός και τους πρωταγωνιστές του.
- Με τη χρήση σύγχρονων και αρχαίων χαρτών οι μαθητές εντοπίζουν το χώρο, όπου συνέβη το ιστορικό γεγονός καθώς και την ιδιαίτερη μορφολογία του.
- Οι μαθητές ανακαλύπτουν τα μνημεία της περιοχής τους, τους δρόμους και τις πλατείες που έχουν πάρει την ονομασία τους από πρόσωπα ή γεγονότα που σχετίζονται με το θέμα του χώρου που θα επισκεφθούν. Τα ζωγραφίζουν ή τα φωτογραφίζουν και συζητούν γι’ αυτά.
- Με αφορμή ένα μνημείο οι μαθητές συζητούν για τους ήρωες- πρωταγωνιστές του ιστορικού γεγονότος. Ποιος είναι ο αγαπημένος τους ήρωας και γιατί; Γνωρίζουν κάτι γι’ αυτόν;
- Για μαθητές που προέρχονται από την περιοχή της Σαλαμίνας, παίρνουν συνεντεύξεις από τους κατοίκους της περιοχής, για να διαπιστώσουν αν κι αυτοί γνωρίζουν που διαδραματίστηκε το σπουδαίο αυτό ιστορικό γεγονός, αν γνωρίζουν τους πρωταγωνιστές και συζητούν τα αποτελέσματα της έρευνας τους μέσα στην τάξη.
Προτεινόμενες δράσεις μετά την επίσκεψη στον ψηφιακό πολιτιστικό χώρο αφιερωμένο στη ναυμαχία Σαλαμίνας.
- Τα παιδιά μιλούν για την επίσκεψη τους. Τι τους άρεσε; Τι τους εντυπωσίασε; Θα ήθελαν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε κάποιες ενότητες;
- Ο εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να του εκφράσουν τις εντυπώσεις που τους δημιουργήθηκαν από την ψηφιακή ταινία για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Η συζήτηση μπορεί να οδηγήσει και σ’ άλλα πεδία, όπως στην κατάθεση προβληματισμών της σχολικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τη σύγχρονη κοινωνία.
- Οι μαθητές επισκέπτονται το μνημείο των Σαλαμινομάχων για να δουν πώς αυτό το ιστορικό γεγονός επηρέασε την τέχνη αλλά και τη συλλογική μνήμη. Στη συνέχεια, δημιουργούν τα δικά τους έργα τέχνης, εμπνευσμένα από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και τα παρουσιάζουν με τη μορφή έκθεσης στην τάξη του σχολείου τους.
- Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους ανεβάζουν μια θεατρική παράσταση με θέμα τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και προσκαλούν τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου τους να την παρακολουθήσουν.
- Οι μαθητές επισκέπτονται αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, που σχετίζονται με το ιστορικό γεγονός.